Update

Egentligen finns det inte så mycket att skriva nu. Det mesta kan summeras med några bilder.
Jag lever strandliv.


Jag lånade världens sämsta cykel och cyklade omkring en hel dag för att utforska landet. Fick bland annat se ett industriområde och Australiens östligaste punkt.


Frukosten på stranden häromdagen bestod av en väldigt fin nachotallrik.


Middagen jag nyss åt: Dubbelburgare, curly fries och calimari.


Men det som varit i centrum den senaste veckan är Australiens djur som jag tycker har alldeles för stor frihet. Man kan ju inte gå någonstans utan att bli livrädd.

Senaste veckans händelser:
  • Har sett ett par stora ödlor, flera små.
  • Såg en sjukt stor gräshoppa. Vågade inte trampa på den då den troligtvis hade spöat skiten ur mig om jag försökte.
  • Blev attackerad av en krabba när jag låg och solade på stranden.
  • Såg den största fladdermusen jag någonsin sett. Den hade nog ett vingspann på dryga metern.
  • En örn kom flygandes på stranden. Den var brun med vitt huvud. Jag var bakis och orkade inte leta fram kameran och gå 50 meter till trädet den satt sig i.
  • På stigen mellan stranden och ett villaområde var jag inne i Robyn (hennes musik alltså) så jag glömde bort att kolla efter ormar och dylikt. Helt plötsligt och max två meter framför mig sticker en orm iväg i full fart. Jag höll på att få en hjärtattack. Hade inte ormen varit så rädd så hade jag troligvis trampat på den och flipflop är ju som vi alla vet inget heltäckande skydd. Ormen var drygt två meter lång, brun och tjock som en dammsugarslang. Fick senare höra att de bruna ormarna är väldigt farliga och att man inte vill vara ensam när man blir biten av en.
Förutom detta så blir det en del öl och framförallt goon.
Goonet kostar 10,99 AUD för 4,4 liter vilket ger ett pris på drygt 1,6 kr/dl.
Men då är det bara 11% alkohol..
Matt

Kommentarer
Lil' Marcus says

love the pics, and glad that you are having fun!



M.

2010-10-20 @ 11:12:41
URL: http://daqdude.blogspot.com
Lil' Anonym says

Matt var nu en snäll pojke och sätt genast på dig skyddsdräkten och dom stålhättade gummistövlarna och sätt dig på något säkert ställe (skyddsrum??) och invänta hemresan!

Maten ser ju väldigt god ut, men vem vet vad den innehåller..?? ;-)

Nä, passa på och njut, här är det i alla fall garanterat myggfritt nu.

//Mamma

2010-10-20 @ 12:07:36
Lil' Reggan says

Stanleys Cabernet Savignon med 13,5% rekommenderas. Kostade mellan AU$ 12.99-14.99 när jag var där.

2010-10-20 @ 17:20:42
Lil' Alex says

Fan vad god den nachotallriken ser ut! Ge mig i rappet!!

2010-10-20 @ 20:02:09
Lil' Saya says

Det var en jävel!

Fi fan vad Du har det bra.

Haha, Du var inne i Robyn.

Det är allt jag har att säga. Och. Ja. Glad att Du inte trampade på ormen. Good job.

2010-10-20 @ 21:38:58
Lil' antz0r says

dom ser ut att käka riktigt fina burgare i australien alltså. surfs up dude!

2010-10-22 @ 21:06:56
Lil' Amanda says

Men göttans! Fan vad äckligt med gräshoppan, hatar sånna. Och ormen också iförsig, hua. Det låter riktigt fint i övrigt i alla fall!

2010-10-22 @ 22:29:02
Lil' Jan says

jag får inte till det med ditt telefonnummer..

love you!

2010-10-23 @ 02:45:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0