Hemma igen

Nu är jag hemma igen.

Sista dagarna av resan såg ut ungefär som de jag beskrivit tidigare. Det mest spännade som hände var att jag blev anfallen av en ank-liknande varelse. Jävla djur. Jag fick också äntligen se ett dött djur, men även det var en livsfarlig sak; en blåsfisk. Troligtvis hade det blivit mördat av ett ännu farligare djur.

Anywho.

Sista natten i Australien spenderades i Brisbane. På morgonen åkte jag till flygplatsen där jag laddade inför den långa hemresan med en fin frukost bestående av en Beef Pie, ost/skink/äggtoast, sushi, pepsi och kaffe.

Jag spenderade 4 timmar på flygplatsen innan första flygresan som tog 8 timmar. Jag landade i Singapore och gick runt på flygplatsen i lite mer än 3 timmar innan jag 23:30 lokal tid lyfte mot London. Den flygresan gick ganska smärtfritt även fast den tog 13,5 timmar (jag ska förklara varför snart). Efter 2 timmar på flygplatsen och en 2,5 timmars flygning landade jag på Arlanda. Det gjorde inte mitt bagage.
Bagaget var kvar i London, men det gjorde inget. Skönt att slippa släpa omkring det på flygplatsen.
Jag gick runt i 3,5 timmar och flög sedan 1 timma till Östersund.
På kvällen kom en gubbe med mitt bagage. Service.

Hur många timmar blir det? Jag orkar inte räkna.

Resan från Singapore till London:
Jag var dödstrött när jag gick ombord på planet och skulle bara få i mig maten innan jag planerade att sova. Till maten drack jag ett par whiskey och en liten flaska rödtjut för att underlätta insomningen.
Jag satt i gången, hade ett tomt säte bredvid mig och sedan en skotte inne vid fönstret. Skotten och jag började småprata lite efter maten och han insåg ganska snabbt hur skön jag är, så han beställde in mer whiskey och vin. Eftersom det var öppen bar bjöd jag sedan tillbaka och det hela slutade med en kalasfylla.

Jag vet inte om det var åksjuka, fyllan eller en kombination av de båda, men jag började må rätt illa efter ett tag. Jag gick bak i planet och frågade flygpersonalen om jag kunde få ett åksjukepiller. Det fick jag inte.
Sen vet jag inte vad som hände, men helt plötsligt vaknade jag upp. Jag låg i fosterställning över två säten och spypåsen låg på golvet nedanför mig. Den var tom.
Jag hade varit full i 4 timmar och sedan sovit i 5 timmar. Resten av flygresan åt jag av gratisgodiset och rättade till vätskebalansen med gratisläsk medan jag kollade på film och serier.

Jag blev aldrig bakis och anledningen till det tror jag kan vara att jag spydde på toaletten innan jag däckade. Jag har ett svagt minne av att jag hukade över toalettstolen i alla fall.


Jag tog inte många bilder sista dagarna så jag bjuder bara på en:
Min frukost på flygplatsen

Matt

Kommentarer
Lil' Alex says

Hahaha!! Du är fantastisk!

2010-10-27 @ 20:22:25
Lil' Syrran says

Fan vad jag avundas dig! Men sushi till frukost?? :)

2010-10-27 @ 21:34:58
Lil' Amanda says

Riktigt bra där! :D Vi ses om 2 månader! Wii!

2010-10-27 @ 22:12:51
Lil' Lil'ppe says

Skönt att det enda syrran reagerar på är sushin.

2010-10-28 @ 16:46:46
URL: http://www.elvisp.se
Lil' antz0r says

HAHAHA skön story!!!! :D

2010-10-28 @ 22:56:27
Lil' Saya says

Det sägs ju att det är bäst att sluta på topp!

Du gjorde det kanske inte. Välkommen hem i alla fall!

Puss!

2010-11-01 @ 17:47:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0