Bye Chris, Hey Byron Bay!

Chris har åkt hem.
En del av er vet varför och resten är på don't need to know basis.

20101004 - Hejdå Sydney
Klockan ringde 05:30. Vi plockade ihop våra grejer, checkade ut och vandrade mot busstationen. Framför oss väntade en 14,5 timmar lång bussresa till Byron Bay. De första timmarna sken solen men sedan började regnet ösa ned. Vid 17-tiden var det kaos och översvämningar på vägen, vilket resulterade i att vi fick stå stilla i ett par timmar med bussen medan vi väntade på att tidvattnet skulle dra bort. Två timmar efter tidtabellen anlände vi till Byron Bay, checkade in på Cape Byron Lodge och gick direkt till sängs.

Dagen efter började vi med en nudelfrukost innan vi begav oss iväg på en liten rundvandring i byn. Vi kollade in stranden, åt lunch på Dominos Pizza och inhandlade vatten, en låda öl och en surfbräda.
På kvällen drack vi öl och Sangria-bål tillsammans med resten av hostelet. Alla var glada och firade att ett homo hade blivit utkastad. Det är inte så att alla här är homofober eller firade enbart för att ett homo försvann, utan det här homot var tydligen en störig idiot. Jag känner nu att jag hade kunnat skippa att nämna att han var homo. Det hade räckt med att skriva att han var en störig idiot, men nu orkar jag inte ändra.

Vi vaknade sent, åt frukost och begav oss till stranden.
Äntligen lite sol och värme!

Vi spenderade ett par timmar med att hosta saltvatten innan vi besegrade begav oss tillbaka till hostelet.
Kvällen var lugn och spenderades på ett internetcafé där vi bokade om våra hemresor. Vi gick och la oss tidigt för att samla krafter inför nästa dags erövring av havet.

Erövringen gick inte riktigt som vi hade tänkt oss. Man kan nästan säga att vi blev våldtagna.
Med en känsla av att vara besudlade och smutsiga åkte vi tillbaka till hostelet för att skrubba oss rena i duschen.

Eftersom det här var sista kvällen för Chris begav vi oss till byn för nåt annat än en 5-kronorsmiddag. Det blev en fin stek med vitlöksräkor och curly fries för Chris och en maffig dubbelburgare med dubbel ost, Byron chili sauce och curly fries för mig. Det var det godaste vi ätit under hela resan. Som dricka till maten beställde vi in en hink av vad som visade sig vara en tjejöl med smak av citrus. Chris är som bekant inte främmande för tjejdricka, men överraskande nog tyckte även jag att den här var helt OK.

Mätta och belåtna begav vi oss till Beach Hotel för att dricka några öl på deras uteservering med utsikt över stranden och havet. Det blev även några omgångar biljard innan vi begav oss tillbaka till hostelet för mer öl och lite packande.
På kvällen vankades Wet t-shirt contest Cheeky Monkeys och självklart var vi där. Dock som åskådare.
Fler än oss hade fått nys om tävlingen och stället var fullpackat. Chris såg ingenting men jag lyckades skymta ett par tuttar. De var fina.
Runt midnatt promenaderade vi tillbaka till hostelet och passade samtidigt på att summera resan. Vi tyckte båda att den här dagen var den bästa på hela resan. Chris tyckte att matförgiftningen sög mest medan jag tyckte att allt strul på hostelet i Sydney var en buzz kill.

I morse vaknade jag i ett tomt rum med en svidande solbränna och en liten bakfylla. Jag är dock på väldigt bra humör och jag är säker på att resten av resan kommer bli riktigt bra. Inga stora aktiviteter är planerade, jag har bara tänkt leva strand- och semesterliv fram till hemresan; äta gott, dricka gott och slappa mycket!

Senast jag hörde nåt av Chris var han precis på väg att checka in på flygplatsen i Brisbane. Hoppas att hans hemresa går bättre än hans resa har gått hittills!

Bild 1: Matt i gott mod efter första nederlaget.
Bild 2: Chris före första våldtäkten.
Bild 3: Chris spottar saltvatten.

Chris med tjejdrickat


Matt med burgaren

Förresten Chris, stal du med dig den här t-shirten när du åkte? Som nån slags trofé eller vadå? Jävla stil..
Matt

Kommentarer
Lil' lippe says

Cheeky Monkeys, var det inte där man röjde på borden?

Kul att höra att ni surfar, mindre kul att halva resan tagit slut.

2010-10-08 @ 12:39:25
URL: http://www.elvisp.se
Lil' heman lindman says

var jag full när du berättad om er resa? jag fick för mej att ni skulle va borta längre? whats going on?

På rubriken: min rumskompis säger att han också varit på cheeky monkeys och dansat på borden, så även han kan gå i god för att det kan vara rätt mycket folk där. låter som ett trevligt ställe! din burgare såg äkligt god ut!

2010-10-08 @ 16:00:31
Lil' heman lindman says

och eftersom jag är dum och inte läser allt på sidan "Chris har åkt hem.

En del av er vet varför och resten är på don't need to know basis." så är jag med nu! over n out

2010-10-08 @ 16:02:14
Lil' evvo says

Jag är jättelessen över allt, men hoppas att Matt i alla fall får en bra resa!

2010-10-08 @ 17:42:17
Lil' Saya says

Did you get my text? Anyways.

Rock on som vanligt och njut av allt! Jag är med dig!

Peace!

2010-10-10 @ 16:10:28
Lil' Matt says

Lippe: Ja det är där och det blev en del sånt nu med!



heman lindman: Skönt att du har catchat up! ;)

Burgaren var minst lika god som den ser ut att vara.



evvo: Jag har det riktigt bra än så länge iaf och om det skulle sluta regna så vore det ännu bättre!



Saya: Nä jag har inte fått nåt mess. Gör om, gör rätt! :)

2010-10-11 @ 11:05:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0