Andra andningen

Chris skyller på matförgiftning, men jag kallar det för otränad mage. Vi har nämligen ätit samma saker idag och medan han befinner sig i ett litet rum som jag inte tror luktar så gott så sitter jag här med en nyöppnad öl.

Anywho.

Sen vi sist uppdaterade bloggen har vi nog hunnit avverka drygt 5 mil till fots runt om i Sydney. Det är nog ingen överdrift heller. Låt oss börja med kvällen efter sista uppdateringen.

Vi uppdaterade bloggen och klockan var runt 23 när vi var sugna på en liten kvällspromenad. Jag tyckte att det vore lagom att visa Chris hororna och knarkarna i Kings Cross. Efter att vi gjort den svängen hade vi fortfarande krut i benen så vi begav oss ned mot mina, Lippes och Nordens gamla kvarter för att se om baren där Lippe briljerade på biljard fanns kvar. Det gjorde den ej.

När klockan närmade sig 01:30 kände vi att en säng vore nice så vi vände tillbaka mot hostelet. Jag hade min svarta hoodie på mig och eftersom det hade börjat bli lite kyligt hade jag draigt på mig luvan och stoppat hänaderna i fickorna. När vi passerade Hyde Park började polisbilar flyga förbi i alla riktnigar och 4 poliser kom springades mot oss. Vi frågade vad som var på gång, varpå de svarade "några killar som ser ut som er går runt och trakasserar folk. Du, ta sakta upp händerna ur fickorna, håll dem i luften och ställ dig mot muren. Vi ska söka igenom er efter vapen!" En av poliserna verkade tro att det var jag som var boven, men när de fick ett samtal på sina walkie talkies om att att bovarna setts på annat håll sprang de vidare. Vi gick inte mot röd gubbe mer den kvällen.

Dagen efter hade vi tänkt åka till Bondi Beach, men eftersom det hade börjat blåsa och blivit lite kallare så bestämde vi oss för att istället åka till ett shoppingcentrum en bit utanför staden. Där gick vi på IKEA för att se vilken svensk mat man kan få tag på till jul och för att leta efter högtalare till min iPod. Ingen högtalare hittades men väl sill, köttbullar och glögg. Vi gick även omkring i en mataffär för att kolla priser och kom fram till att om det krisar kan man leva för drygt 14 kronor om dagen.
När vi kom tillbaka till hostelet hade vi tänkt laga mat i det gemensamma köket, men eftersom tyskarna har börjat smyginvardera Australien så fick vi inte plats där. Istället blev det en kopp snabbnudlar och en halv platta öl till middag.

__
När vi kom till det här hostelet tyckte jag att det var lite konstigt att det bara var tjejer i vårat rum. I ett "mixed dorm" brukar det mest vara killar medan tjejerna brukar hålla sig till "female dorm". Jag gick ned till receptionen och frågade om det verkligen var ett mixat rum och fick svaret att det var det.
"-Är ni säkra?"
"-JA".
Efter en natt ville de skicka oss till ett annat rum eftersom de råkat boka oss i ett kvinnrum. Så nu bor vi i ett rum där det luktar kalsonger som inte blivit bytta efter en veckas fjällvandring. Vi kastade in väskorna på rummet och gick på en kvällsvandring runt Darling Harbour och till operahuset.

Dagen efter, med den vanliga frukosten bestående av havregrynsgröt, sylt och snabbkaffe i magen, gick vi på Sydney Aquarium. Där gick vi runt och glodde på fisk och hajar i några timmar. Vi hade rabattkuponger så vi betalade 27 dollar var istället för 35, vilket gjorde att vi kunde unna oss några öl ute på kvällen. Det slutade med att vi träffade några Aussies som vi följde till en karaeokebar och sedan till deras lägenhet. Det blev en sen kväll.

Dagen efter var vi bjudna på grillfest och vi skulle möta dem klockan 13 för att börja dricka men eftersom vi inte mådde helt bra sköt vi upp det ett tag. Det var tur, för sen öppnade himlen sig och pissade ned hela staden. Det blev ingen grillfest utan istället en lugn kväll på hostelet.

Idag har vi gått runt i Royal Botanic Garden och sedan förberett oss inför avresan imorgon.
Vi har köpt ett busspass så vi kan åka hur mycket vi vill på östkusten under 90 dagar. Klockan 07:00 imorgon går bussen mot Byron Bay där vi ska leva surf- och strandliv i några veckor. Bussresan kan bli rätt jobbig då vi kommer fram 21:30 på kvällen.

Ikväll gick vi på The Sugar Mill och åt en stek och drack några öl. Sen gick vi på O´Malleys och drack några öl till. Sen sprang Chris på toa.
Nu är Chris tillbaka på rummet. Han dricker vatten. Jag öppnade nyss en till öl.

Vi uppdaterar så snart vi känner att vi har nåt värt att skriva.

Bild 1: Sydney Aquarium
Bild 2: Matt med en Jugg på O´Malleys
Bild 3: Harbour Bridge
Bild 4: Chris framför operahuset
Bild 5: Aquariet
Bild 6: Vårat illaluktande rum
Bild 7: 10 dollar steak
Bild 8: Mitt egensydda kamerafodral som Chris mobbar mig för


Matt

Kommentarer
Lil' evvo says

Du kan kanske tacka ditt fotofodral för att du inte blev anhållen...? En kille med ett sånt fodral kan väl knappast vara våldsam? ;-) Hoppas att ni kommer till den riktiga värmen snart! Och hoppas att kompisens mage kryar på sig, kan vara lite jobbigt att åka buss med orolig mage. Varför ligger dimorn kvar här hemma? Hade kanske varit bra att ha för Chris..ha det gott pôjkar.

2010-10-03 @ 16:49:56
Lil' Saya says

Ni verkar ha det gött, (förutom Bevans klena mage)och jag ser fram emot era kommande uppdateringar om Byron Bay! Hoppas Ni kommer med på tv! Ni vet, Lifeguardsen!

Shit vilken story om Ni hade åkt fast för trakasseri! Ni har knappt landat och så sätter Ni genast igång. Inte blir jag förvånad...

Peace out and keep it real!

2010-10-03 @ 17:50:15
Lil' Amanda says

Synd att ni inte kom lite längre när poliserna tänkte ta er, då kanske ni hade lämnat ett avtryck?

2010-10-04 @ 09:21:58
Lil' heman lindman says

Helt förståeligt att poliserna stoppade er, ni ser rätt risiga ut.

Klen bevan då, inte van vid mat utanför republiken jämtland.



Lycka till i Byron bay! Farout dudes!

2010-10-04 @ 14:24:00
Lil' Kusin J says

Jao! Vad soft ni verkar ha de =)Kul att ni redan hunnit med lite action på resan. Ser redan rubrikerna framför mig...hehe

Men Matt, all öl, är det ett nytt sätt att deffa? Annars är ju en 6-pack ett dagsintag av kcal =P

2010-10-04 @ 21:48:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0