Sju

Nu är det en vecka kvar tills vi åker. För att inte börja klättra på väggarna de sista dagarna tänkte jag försöka hålla mig sysselsatt hela tiden. Eftersom det inte finns så mycket att göra i Östersund och jag har sju dagar att fylla så fick jag fundera länge och väl för att komma på nåt bra. Första tanken var såklart att gå in på flyttkartongen med Whiskeyflaskorna, men efter att jag tänkt igenom idén ett bra tag kom jag fram till att packningen och de andra förbereselserna inför redan kan bli lidande. Och så skulle nog cheferna bli lite irriterade också eftersom jag ska jobba halva veckan.

"Jaha vad ska man göra då?" tänkte jag. "En vecka.. sju dagar... SJU dagar! Jag vet! Jag ska varje dag avverka en av De Sju Dödssynderna!"

1. Högmod (storhetsvansinne, fåfänga, hybris)
2. Girighet
3. Vällust
(otukt, begär)
4. Avund
5. Frosseri
6. Vrede
7. Lättja
(likgiltighet, lathet, slöhet)

Detta var inte en av mina bättre idéer. Troligtvis den sämsta faktiskt. Jag får skylla på att jag var så ivrig när jag kom på min första idé att jag direkt gick in på flyttkartongen och hann få i mig en del innan jag kom på den andra idén.
När jag sedan nyktrade till och läste igenom de sju dödssynderna igen så kom jag på att jag avverkade allihopa inom loppet av 2 timmar tidigare idag.

Synd 1:
Jag lastade på alldeles för tunga vikter när jag besökte gymet för vad som skulle vara det första riktiga överkroppspasset på ett par månader. Jag insåg snabbt att jag inte ligger på samma vikter som innan axelskadan.
Vilket leder mig till Synd 4: Vafan ska alla andra på gymet vara hela och friska medan jag ska gå runt och vara halvt invalid?
Jag kör de övningarna jag kan och sätter mig i bilen för att åka hem.
Nu är blodsockerkurvan i botten och Synd 6 kickar in. Hur fan kör folk?!
Jag kommer hem och möts av två sjukt glada hundar och doften av tacos. Synd 6 rinner av mig och Synd 2 kickar in. JAG SKA HA MAT! Innan jag vet ordet av det har jag avverkat Synd 5 och Synd 3. Direkt efter detta gick jag och la mig på soffan och har sedan dess befunnit mig i Synd 7 där jag trivs mycket bra. Jag tror jag stannar där.

Så den idén gick inte heller så bra och nu är det slut snilleblixtar. Jag funderade ett tag på att gå in på De Sju Dygderna:

1. Ödmjukhet
2. Öppenhet
3. Kyskhet
4. Medmänsklighet
5. Avhållsamhet
6. Tålamod
7. Flit

Men det lät alldeles för jobbigt..
Matt

Kommentarer
Lil' evvo says

Synd, nu hinner du inte med De sju dygderna..det är bara 6 dagar kvar...:(

2010-09-18 @ 11:59:23
Lil' Alex says

Hahaha! Skriv mera, roligt att läsa!

2010-09-20 @ 23:53:30
Lil' Saya says

Holla! Shit vad grymt det kommer bli!

Jag tvivlar på att Du tänker praktisera de sju dygderna under vistelsen?

JAG ÄR TILL OCH MED PEPP INFÖR ER RESA! WOHO!! :D

2010-09-24 @ 17:30:37
Lil' Amanda says

Haha, jävla bra...

2010-09-24 @ 18:44:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0